در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • اما و اگرهای ورود هواپیماهای جدید


    دولت باید همزمان با ورود این ناوگان به تدریج به اصلاح ساختار و مبارزه با فساد و اصلاحات اساسی اقدام نماید.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، کارشناس صنعت هوانوردی گفت: دولت همزمان با ورود ناوگان جدید به تدریج به اصلاح ساختار و مبارزه با فساد و اصلاحات اساسی اقدام نماید.

    حمید نجف در پاسخ سوال مبنی بر اینکه آیا خرید اجاره ای 118 فروند ایرباس به نفع صنعت حمل و نقل هوایی خواهد بود، گفت: اضافه کردن این تعداد هواپیما به ناوگان فرسوده حمل و نقل هوایی به نفع این صنعت خواهد بود. اما اگر یکسری مشکلات و موانع برطرف نشود تبعات منفی در پی خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه صنعت هوایی کشور دارای ساختار معیوب، بیمار و قدیمی است، عنوان کرد: صنعت هوایی در طی چندین سال گذشته به جز تحریم های بین المللی از تحریم های داخلی نیز رنج می برده است و تا زمانی که تحریم داخلی به همت دولت حل نشود، ورود حتی هزاران هواپیما نیز چاره ساز نخواهد بود. ساختار معیوب این صنعت اجازه بهره برداری مناسب از ناوگان جدید حمل و نقل هوایی را نخواهد داد و مشکلات ساختاری باعث شده تا نتوانیم از ناوگان فعلی خود بهره برداری مناسب را انجام دهیم.

    نجف با اظهار به اینکه در صنعت هوایی کشور، بهره وری نیرو و هزینه بسیار پایین است اما شاخص مربوط به فساد اقتصادی و اداری بسیار بالا است، اذعان داشت: زمانی که هواپیماهای خریداری شده ملکیتی باشد اگر با 5 تا 10 مسافر پرواز کند صدمه زیادی بوجود نخواهد آورد. اما زمانی که به صورت فاینانس خریداری می کنید باید هر ماه هزینه زیادی بابت اجاره پرداخت کنید و این مستلزم این است که بازرگانی، ساختار صحیح و منابع انسانی و مدیریت قوی داشته باشید تا بتوانید در بازار جهانی رقابت کنید.

    همزمان با ورود ناوگان جدید اصلاحات ساختاری در دستور کار قرار گیرد

    وی یادآور شد: در همین راستا دولت باید همزمان با ورود این ناوگان به تدریج به اصلاح ساختار و مبارزه با فساد و اصلاحات اساسی اقدام نماید.

    این کارشناس با تاکید بر اینکه اگر در راستای ریشه کن کردن فساد در این صنعت حرکت نکنیم مشکلات جدی را در پی خواهد داشت، عنوان کرد: در سنوات گذشته اصلاحات ساختاری انجام شده اما به طوری که ما را از چاله درآورده و به چاه انداخته است. اصلاحات ساختاری باید در چارچوب خاص خودش صورت بگیرد. در شرکت های هوایی بارها اصلاحات ساختاری صورت گرفته است اما متاسفانه اصلاحات درستی نبوده است.




    مطالب مرتبط

    اثبات عدم وقوع تخلف در خرید هواپیمای فلایت چک

    اثبات عدم وقوع تخلف در خرید هواپیمای فلایت چک

    موردکاوی و تحلیل این اتهام زنی و لوازم جانبی آن، از جمله انتشار اسناد کاملاً محرمانه حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین خرید صنعت هوانوردی کشور در رسانه‌ها ، با تکیه بر دعاوی نماینده یک شرکت انگلیسی رقیب، که در جای خود محترم است ، باید در فرصتی مناسب توسط متولیان امور امنیتی کشور ...

    |

    احتمال ورود چند فروند هواپیمای ATR تا سه ماه آینده

    احتمال ورود چند فروند هواپیمای ATR تا سه ماه آینده

    شرکت فرانسوی – ایتالیایی ای. تی. آر اعلام کرده است که تعدادی هواپیما می‌تواند در طول سه ماه آینده به ایران ایر تحویل دهد و در حال تامین اعتبارات برای تحویل هواپیماهای ای. تی.آر هستیم .

    |

    به دنبال مفهوم اقتصاد مقاومتی در بحث حمل و نقل کشور

    به دنبال مفهوم اقتصاد مقاومتی در بحث حمل و نقل کشور

    ما نمی توانیم حمل و نقل هوایی را به عنوان مثال بدون ارتباط با جهان تعریف کنیم و این مساله در حوزه حمل و نقل جاده‌ای ، ریلی و دریایی هم صدق می کند . وقتی می گوییم ایران یک موقعیت مهم در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای دارد مفهوم آن یک پیوستگی است که باید داشته باشیم .

    |

    موافقت ATR برای تحویل هواپیما به ایران

    موافقت ATR برای تحویل هواپیما به ایران

    با توجه به اینکه اکثر هواپیماهای جهان از قطعات آمریکایی استفاده می‌کنند ، اگر بخواهیم از سایر کشورها مانند روسیه ، ژاپن ، برزیل یا کانادا هواپیما بخریم ، به مجوز اوفک نیاز خواهیم داشت و قطعا وزارت خزانه‌داری آمریکا این مجوزها را صادر نمی‌کند .

    |

    واکنش مشاور وزیر راه و شهرسازی به اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا

    واکنش مشاور وزیر راه و شهرسازی به اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا

    اگر اروپایی‌ها می‌گویند از برجام خارج نمی‌شوند این موضوع درست است و شرایط جدید نباید عطف به ما سبق شود و قرارداد با ایرباس باید مانند آنچه به توافق رسیده‌ایم به اجرا برسد . حال اگر موضوع برجام نباشد و مجوزهایی که در گذشته صادر شده باطل اعلام شود در این صورت شرایط فرق خواهد ...

    |

    نظرات کاربران