در حال بارگذاری ...

نگاه ویژه‌ به ارتقای سلامت پل‌ها در سال آینده


در یکی دو سال گذشته به علت ریزش باران تعدادی از پل‌ها تخریب شد امیدواریم سال‌های آینده با بهبود منابع عمومی اقدامات بهتری را در ترمیم و بازسازی پل‌های کشور شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نگاه ویژه‌ به ارتقای سلامت پل‌ها در سال آینده خبر داد و گفت: مکاتباتی با دکتر روحانی رئیس جمهور٬ دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور٬ دکتر نوبخت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و رحمانی فضلی وزیر کشور انجام شد تا مسئولان اجرایی کشور در جریان پیش‌ بینی وزارت راه و شهرسازی از وضعیت پل‌های کشور باشند.

ابوالهاشم حسن نیا درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پل‌های شبکه راه های کشور گفت: نزدیک ۴۰۰ هزار دهنه پل در سراسر کشور در لایه‌ها٬ دهنه‌ها و محورهای مختلف وجود دارند که وضعیت هر کدام از آنها رصد شده است.

وی رسیدگی و بهسازی پل‌ها را حائز اهمیت خواند و ادامه داد: البته در میان پل‌های راه‌های کشور٬ پل‌های بزرگ از اولویت خاص برخوردار هستند چون اهمیت زیادی برای حمل و نقل کشور دارند٬ اگر جاده‌ای نشست کند می‌شود با ریختن خاک داخل نشست امکان عبور موقت را برای خودروها فراهم کرد اما اگر پلی تخریب شود دیگر عبور از آن جاده تا احداث پل جدید تعطیل می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: معمولا پل‌ها در مناطقی احداث می‌شود که از لحاظ توپوگرافی دارای مشکل هستند و با احداث پل این مشکل برطرف می‌شود لذا اهمیت نگهداری پل‌ها برکسی پوشیده نیست. در این راستا از طریق دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی مکاتباتی با دکتر روحانی رئیس جمهور٬ دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور٬ دکتر نوبخت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و رحمانی فضلی وزیر کشور انجام شد تا مسئولان عالی رتبه اجرایی کشور در جریان پیش‌ بینی وزارت راه و شهرسازی از وضعیت پل‌های کشور باشند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای با اشاره به کمبود منابع عمومی در بهسازی راه‌ها یادآور شد: در یکی دو سال گذشته به علت ریزش باران تعدادی از پل‌ها تخریب شد امیدواریم سال‌های آینده با بهبود منابع عمومی اقدامات بهتری را در ترمیم و بازسازی پل‌های کشور شاهد باشیم.

حسن نیا با بیان اینکه هم اکنون با توجه به منابع موجود مالی در کنار اصلاح و بهسازی راه‌های کشور٬ رسیدگی به وضعیت پل‌ها نیز در دستور کار قرار دارد توضیح داد: بازسازی و ترمیم پل‌ها به ماشین آلات و توجه ریشه‌ای نیاز دارد.




نظرات کاربران