در حال بارگذاری ...
  • ضرورت پرهیز از تمرکزگرایی در یک ایستگاه


    هر ایستگاهی بخواهد در تهران ساخته شود باید در شورای عالی معماری و شهرسازی و کمیسیون‌های عالی طرح تفصیلی یعنی کمیسیون ماده ۵ درباره آن تصمیم‌گیری شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت پرهیز از تمرکزگرایی در یک ایستگاه راه‌آهن گفت: شورای عالی معماری شهرسازی آمادگی دارد ساخت ایستگاه جدید راه‌آهن در تهران را بررسی کند.

    پیروز حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت ایستگاه جدید راه‌آهن در تهران گفت: قطعا هر ایستگاهی بخواهد در تهران ساخته شود باید در شورای عالی معماری و شهرسازی و کمیسیون‌های عالی طرح تفصیلی یعنی کمیسیون ماده ۵ درباره آن تصمیم‌گیری شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر پرهیز از تمرکزگرایی ریلی در تهران افزود: ایجاد ایستگاه جدید با این هدف مورد تأیید است و شورای عالی معماری و شهرسازی این آمادگی را دارد با توجه به اسناد بالادستی ساخت ایستگاه‌های چندوجهی (TOD) و ایستگاه‌های جدید را در تهران و سایر شهرها مورد بررسی قرار دهد.

    برای حل معضل ترافیکی و آلودگی هوا هیچ راهی جز برنامه‌ریزی برای یک نظام یکپارچه حمل و نقل وجود ندارد٬ گفت: باید ابتدا برای فراهم شدن زیرساخت‌های حمل و نقلی شهرهای اقماری با شهرهای مادر و سپس زیرساخت‌های ارتباطی شهرهای اقماری با یکدیگر برنامه داشت و این تجربه‌ای است که در همه‌جای دنیا اجرایی شده است. این مدل حمل و نقلی با خردترین وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی٬ اتوبوس و تراموا آغاز و با مترو توسعه می‌یابد و این نگاه یکپارچه می‌تواند در مناطقی که امکان توسعه جمعیت را دارند برقرار شود.

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۰ کلانشهر در کشور وجود دارد که هر کدام بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارند افزود: برای اتصال شهرهای اقماری به شهرهای مادر، برنامه‌هایی داریم که در حال حاضر برای شهرهای هشتگرد، پرند و گلبهار برنامه‌ریزی شده است. مترو حوزه نفوذ کمتری دارد و فقط در شهرها قابل استفاده است٬ پس از آن راه‌آهن بین شهری، شهرها را به هم متصل می‌کند٬ سپس راه‌آهن ملی نقش‌آفرین است و استان‌ها و شهرهای بزرگ را به یکدیگر متصل می‌کند.




    مطالب مرتبط

    سوزن بان موظف است هنگام ورود و خروج قطار وضعیت سلامت فنی قطار از جهت وجود علامت انتها و صحت باربندی و سلامت و وجود تامپون ها و همچنین سلامت سر محور و یاتاقان ها را بازدید و در صورت وجود هرگونه مشکل ضمن توقف دادن به قطار مراتب رو به مسئول کشیک اطلاع دهد .

    |

    نظرات کاربران