در حال بارگذاری ...
  • ایرلاین ها نیازمند کمک دولت برای بقا در پسابرجام


    دولت برای وام دهی به ایرلاین ها باید بسیار دقت کند چرا که برخی از این شرکت ها وام می گیرند و در جاهای مختلف سرمایه گذاری می کنند و در نهایت بدهی به بار می آورند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، کارشناس رسمی دادگستری در امور صنایع هوایی و فضایی در خصوص شرایط نامطلوب شرکت های هواپیمایی خصوصی گفت: دولت باید در پساتحریم به کمک ایرلاین های خصوصی بیاید.
     
    علیرضا بحیرایی در خصوص 118 فروند هواپیمای ایرباس خریداری شده توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر، گفت: ایران ایر یک ایرلاین دولتی است و در سال 1342 این شرکت تاسیس شده است و از آن زمان به بعد حمل کننده پرچم جمهوری اسلامی ایران بوده است. دولت به شرکت هواپیمایی ایران ایر تعهد دارد و در این راستا هزینه، امکانات و حقوق پرسنل این شرکت از مسیر دولت تامین می شود. شرکت های هواپیمایی که در کشور فعالیت می کنند، بر اساس یک کادر خصوصی تاسیس شده اند و بین 2 تا 8 فروند هواپیما دارند و با این تعداد هواپیمای محدود که در اختیار دارند توانسته اند مسیرهای پروازی خاصی را در اختیار داشته باشند.
     
    بحیرایی با اشاره به اینکه دولت باید در شرایط پساتحریم به کمک سایر شرکت های هواپیمایی بشتابد، عنوان کرد: شرکت های هواپیمایی بر اساس نیاز در زمان تحریم ها به وجود آمدند و تمام تلاش خودشان را انجام داده اند تا در شرایط سخت تحریم پروازهای شان را از دست ندهند. شرکت های هواپیمایی با وجود شرایط طاقت فرسایی که در زمان تحرم ها داشتند، با هواپیماهای از رده خارج و با عمر بالا که برای نگهداری و تعمیر آن بسیار دچار مشکل بودند دست و پنجه نرم می کردند اما با این وجود رو پای خود ایستادند.
     
    این کارشناس با بیان اینکه دولت می تواند به شرکت های هواپیمایی خصوصی برای خرید هواپیما وام بدهد، خاطرنشان کرد: دولت برای وام دهی به ایرلاین ها باید بسیار دقت کند چرا که برخی از این شرکت ها وام می گیرند و در جاهای مختلف سرمایه گذاری می کنند و در نهایت بدهی به بار می آورند.
     
     وی در خصوص وضعیت فرودگاه ها کشور که در شرایط مطلوبی به سر نمی برند، بیان کرد: در سال 1354 برنامه ریزی برای احداث فرودگاه امام خمینی صورت گرفت. برای ساخت این فرودگاه بالاترین استانداردهای جهانی در نظر گرفته شد اما به دلایل مختلف از جمله جنگ این فرودگاه به جای اینکه در سال 1362 یعنی هشت ساله به بهره برداری برسد متاسفانه مسیر خودش را طی نکرد و به مدت 30 سال بعد به سرانجام رسید. متاسفانه بعد از افتتاح از استاندارهای جهانی بسیار عقب ماند.




    مطالب مرتبط

             

    |

    امکانات و دانش در ایران برای تعمیر و نگهداری هواپیما و سیستم‌های فرودگاهی وجود دارد و در حال حاضر کشورهایی از آمریکای لاتین و آسیا هواپیماهای خود یا موتور آن را برای تعمیر به ایران می‌آورند و در کشورمان این کار انجام می‌شود .

    |

    نظرات کاربران