در حال بارگذاری ...

کفایت سرمایه هما و ماهان برای ادامه فعالیت


سرمایه برخی ایرلاین‌های دیگر نیز نزدیک به سرمایه تعیین شده در دستورالعمل است که ۶ ماه برای افزایش سرمایه خود به آنها فرصت داده شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه خوشبختانه با رفع تحریم‌ سوئیفت مشکلی در پرداخت‌ها نخواهیم داشت، درباره میزان سرمایه ایرلاین‌ها و مطابقت با دستورالعمل اخیر شورایعالی هواپیمایی گفت: در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و ماهان سرمایه لازم برای ادامه فعالیت را ثبت کردند.

علی عابدزاده درباره تاسیس شرکت ملی تامین و اجاره هواپیما در کشور که اخیرا از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، گفت: با توجه به شرایط جدیدی که ایجاد شده بسیاری از محدودیت‌ها را برای شرکت‌های هواپیمایی کاهش دادیم چراکه شرکت‌های هواپیمایی باید با توان اقتصادی بهینه‌تر نسبت به گذشته تشکیل شوند تا بتوانند نسبت به ورود هواپیماهای جدید اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بر اساس مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری ورود هواپیماهای قدیمی و تولیدشده قبل از سال ۱۹۹۸ میلادی به کشور ممنوع شده است افزود: البته برخی ایرلاین‌ها پیش از تصویب این دستورالعمل نسبت به ورود هواپیماهای تولید قبل از ۱۹۹۸ اقدام کرده بودند.

 

 

فرصت ۶ ماهه به ایرلاین‌ها برای افزایش حداقل سرمایه خود برای ادامه فعالیت

عابدزاده افزود: بر اساس مصوبه شورایعالی هواپیمایی اخیرا حداقل کفایت سرمایه برای تاسیس ایرلاین های جدید و همچینین ادامه فعالیت ایرلاین‌های فعلی تعیین شد. این دستورالعمل به گونه‌ای تدوین شده تا ایرلاین‌هایی که توانایی سرمایه‌گذاری دارند امکان ورود به بازار را داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال که طبق دستورالعمل اخیر چند ایرلاین دارای حداقل کفایت سرمایه هستند گفت: در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و ماهان سرمایه لازم را برای ادامه فعالیت ثبت کردند. البته سرمایه برخی ایرلاین‌های دیگر نیز نزدیک به سرمایه تعیین شده در دستورالعمل است که ۶ ماه برای افزایش سرمایه خود به آنها فرصت داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تاثیر رفع تحریم سوئیفت (مبادلات مالی و بین‌بانکی بین‌المللی) بر صنعت هوانوردی گفت: با توجه به اینکه صنعت حمل و نقل هوایی یک صنعت بین المللی است و بسیاری از خدمات و قطعات مورد نیاز از خارج کشور تامین می‌شود و در مقابل آن هزینه‌های لازم باید پرداخت می‌شد، بنابراین با رفع تحریم سوئیفت از روز گذشته شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند خدمات مورد نیاز، آموزش و قطعات مورد نیاز خود را به راحتی دریافت و خریداری کنند. تحریم سوئیفت نقل و انتقالات مالی را برای شرکت‌های هواپیمایی با مشکل مواجه کرده بود که این موضوع هزینه‌های سنگینی را به ایرلاین‌ها وارد می‌کرد اما خوشبختانه با رفع تحریم‌ سوئیفت مشکلی در پرداخت‌ها نخواهیم داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره ورود شرکت هواپیماساز بوئینگ به بازار ایران نیز گفت: شرکت بوئینگ یک شرکت تجاری است و مسلما آنها نیز برای ورود به بازار ایران تمایل دارند. بازار ایران بازار بسیار خوبی است و قطعا برای ورود به بازار ایران تدارکات لازم را خواهند دید.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ورود مرحله اول هواپیماهای خریداری شده توسط هما گفت: تحویل هواپیما برای قراردادهای زمانبر مقداری طول می‌کشد اما پیش بینی می‌شود یک فروند از این ۱۱۸ فروند هواپیمای خریداری شده تا پایان امسال یا اوایل سال آینده وارد ناوگان هواپیمایی هواپیمایی جمهوری اسلامی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین نرخ‌های تعاملی و توافقی شرکت‌های هواپیمایی برای عرضه بلیت در ایام نوروز گفت: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد حاکمیتی برنامه‌ای برای ارائه نرخ‌های توافقی ندارد چراکه نرخ‌های بلیت آزاد شده است اما سازمان هواپیمایی برای جلوگیری از رقابت ناسالم بین ایرلاین‌ها اقدامات لازم را انجام خواهد داد. قطعا شرکت‌های هواپیمایی با درک درست از بازار نسبت به عرضه بلیت‌های خود اقدام خواهند کرد.

عابدزاده با یادآوری اینکه ناوگان هوایی ایران طی سال‌های آینده نیازمند ۵۰۰ فروند هواپیما خواهد بود ادامه داد: قدر مسلم بخش اعظمی از 500 هواپیما باید توسط ایرلاین‌های خصوصی تامین شود و این فضا برای ایرلاین‌های خصوصی به مراتب بیش از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) به عنوان یک ایرلاین دولتی فراهم است چراکه شرکت‌های اجاره دهنده هواپیما بیشتر تمایل دارند با شرکت‌های خصوصی همکاری کنند.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

|

مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

|

لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

|

         

|

مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

|

نظرات کاربران