در حال بارگذاری ...
  • جلسه ای برای حل اختلاف قیمت بلیت قطار در هفته جاری


    این یک اختلاف‌نظر حقوقی است که براساس آن شرکت راه‌آهن اعتقاد دارد بحث مجوز به تغییر در قیمت بلیت قطار به شرکت‌های ریلی برعهده آن است.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری یک جلسه مشترک میان وزرای راه و شهرسازی و صنعت و مسوولان ذیربط در طول هفته جاری برای تصمیم‌گیری درباره‌ی قیمت بلیت قطار خبر داد.

    محسن پورسید آقایی در پاسخ به سوالی درباره‌ی چگونگی مدیریت اختلاف‌نظر به وجود آمده میان شرکت راه‌آهن و سازمان حمایت درباره قیمت بلیت قطار تصریح کرد: این یک اختلاف‌نظر حقوقی است که براساس آن شرکت راه‌آهن اعتقاد دارد بحث مجوز به تغییر در قیمت بلیت قطار به شرکت‌های ریلی برعهده آن است و سازمان حمایت نیز براساس تفسیری دیگری این را از مسوولیت‌های خود می‌داند. دو طرف درباره‌ی بحث تامین حداقل درآمد لازم برای شرکت‌های ریلی و افزایش میانگین هشت درصدی نرخ بلیت قطار اختلافی ندارند، بلکه بحث بر سر سازمانی است که این اختیار را اقلاق می‌کند که از این‌رو در هفته جاری جلسه‌ای با حضور وزرای راه و شهرسازی و صنعت به همراه نماینده‌ای از معاونت حقوقی رییس جمهوری و سازمان‌های ذیربط برگزار خواهد شد تا تصمیم‌گیر نهایی در این زمینه مشخص شود.

    مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره‌ی آخرین خبرها از ساخت ایستگاه راه‌آهن شرق تهران نیز گفت: این مساله هنوز در حد طرح مطالعاتی است که باید با استفاده از منابع اعتباری که برای آن تعریف خواهد شد کار ساخت‌اش به پایان برسد تا به وسیله آن راه‌آهن حومه‌ای برای شهرهایی مانند پردیس نیز امکان طراحی و ساخت پیدا کند.




    مطالب مرتبط

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه‌آهن کرمان از رشد ۷۷ درصدی درآمد ، ۸۷ درصدی تخلیه ، ۱۲ درصدی تناژ بارگیری و ۹ درصدی بار صادراتی در راه‌آهن ...

    |

    حفاری این مسیر به طول ۲۵۰۰ متر توسط شرکت آبفا انجام شد و جای گذاری کابل و تمهیدات لازم برای اجرای ایمن طرح، توسط این اداره کل صورت گرفت .

    |

    نظرات کاربران