در حال بارگذاری ...

افزایش حضور ایران در توسعه زیرساخت‌ حمل‌ونقل ترکمنستان


چگونگی اجرا و موارد فنی و کارشناسی تحقق آنها در مذاکرات مذکور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به «عشق‌آباد»، مراحل نهایی مشارکت شرکت‌های پیمانکار ایرانی در طرح‌های راه‌سازی ترکمنستان را بررسی کرد.
 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌‌ونقل ایران در سفر به ترکمنستان، مراحل نهایی چگونگی مشارکت شرکت‌های پیمانکار ایرانی در طرح‌های راه‌سازی ترکمنستان را بررسی کرد.

«علی نورزاد» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل ایران که به عشق‌‏آباد سفر کرده عصر روز گذشته در ملاقات با مقامات سیاسی و اجرایی دولت ترکمنستان، چگونگی اجرای تعدادی از طرح بزرگ زیربنایی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در این کشور را بررسی کردند.

مشارکت شرکت‏‌های پیمانکاری ایرانی در 3 طرح بزرگ زیربنایی به خصوص طرح احداث پل خودرو «سرخس» (ترکمنستان) سرخس (ایران) بر روی رودخانه «تجن» ، طرح جاده «سرخس – تجن» و نیز طرح ساخت اتوبان «عشق‏‌آباد- ترکمن‏‌آباد» است که چگونگی اجرا و موارد فنی و کارشناسی تحقق آنها در مذاکرات مذکور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سفر معاون وزیر راه و شهرسازی ایران به عشق‌آباد و بررسی موارد کارشناسی اجرای طرح‌های بزرگ زیربنای مشترک در خاک ترکمنستان در حالی است که در تاریخ یکم آذر ماه سال جاری (94) در جریان سفر رئیس جمهور ترکمنستان به تهران در راستای تعمیق و تحکیم مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، 9 سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا شد.




نظرات کاربران