در حال بارگذاری ...
  • ورود کشتی سازان چینی به تهران


    مدیران ارشد شرکت کشتی سازی هنگ کنگ ( CSSC OME) مستقر در چین، به منظور دریافت سفارشات ساخت کشتی رهسپار تهران شدند.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیران ارشد شرکت کشتی سازی هنگ کنگ ( CSSC OME) مستقر در چین، به منظور دریافت سفارشات ساخت کشتی رهسپار تهران شدند.

    هم زمان با لغو تحریم ها، کشتی سازان چینی در راستای بهره گیری از پتانسیل کشورشان در پذیرش سفارشات توسط ایران برای ساخت کشتی های جدید، نمایندگان تجاری شان را به این کشور برای مذاکره حول محور یادشده فرستادند. 

    مدیر مهندسی دریایی و فراساحلی CSSC اعلام کرد: رئیس شرکت متبوعش به همراه تیمی در روز سه شنبه وارد تهران شدند و پیرامون دریافت سفارشات جدید بحث و مذاکره خواهند کرد.
    "گوانگ د هان" با مناسب خواندن این فرصت به وجود آمده اعلام کرد: تمرکز اصلی ما بر روی ساخت تانکرها و حمل کننده های غول پیکر نفت خام است.
     چندی پیش در یک نشست مطبوعاتی علی اکبر صفایی مدیر عامل شرکت ملی نفتکش ایران( NITC ) بر این مسئله تاکید کرد: NITC از طریق خریدن یا ساختن 25 تانکر جدید در صدد نوسازی ناوگان این شرکت است.
    همچنین کشتیرانی جهموری اسلامی ایران نیز افزایش کشتی های کانتینری با ظرفیت 579 هزارTEU، کشتی های فله خشک با ظرفیت دو میلیون DWT  وکشتی های تانکربا ظرفیت 16 میلیون DWT  تا سال 2020 را در دستور کار خود قرار داده است.  
    ناگفته نماند چندین کارخانه کشتی سازی چینی علاوه بر شرکت کشتی سازی هنگ کنک( CSSC OME) نیز نمایندگانی برای مذاکره به ایران اعزام کرده اند.

     به گفته یکی از سهام داران کارخانه کشتی سازی چینی ،شرکت ملی نفتکش ایران ابراز علاقه مندی شدیدش نسبت به سفارش ساخت کشتی در کارخانه سازی های چینی را اعلام کرده و تلاشهای فراوانی برای رسیدن به یک توافق بین دو طرف انجام گرفته است.
     
    در اکتبر سال گذشته نیز "دکتر محمد سعیدی" مدیر عامل جدید و رئیس هیئت مدیره شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورش بیش از120میلیون دلار سرمایه گذاری در سطح بین المللی کرده است که با رفع تحریم ها امید می رود سرمایه های بلوکه شده آزاد شوند.

    دکتر محمد سعیدی هم به این موضوع اشاره کرد: با توجه به روابط بین چین وایران ،این امکان برای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی وجود دارد تا سفارشات جدیدی را در کارخانه های کشتی سازی چین بدهد.




    نظرات کاربران