در حال بارگذاری ...

استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی برای توسعه زیرساخت‌ها


جبران کمبود ناوگان ریلی، جاده‌ای و هوایی اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی در دوران جدید بین‌المللی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی گشایش مالی و فراهم شدن امکان نقل و انتقال پول و اعتبار (سوئیفت) را از نتایج مهم اجرای برجام خواند و گفت: جبران کمبود ناوگان ریلی، جاده‌ای و هوایی اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی در دوران جدید بین‌المللی است.

امیر امینی با بیان اینکه سیاست‌گذاری مناسب و راهبردهای اساسی در حوزه ورود سرمایه‌ها و انتخاب سرمایه‌گذاران یکی از اقدامات بسیار مهم در فضای جدید بین‌المللی پس از اجرای برجام و لغو تحریم‌ها است، گفت: ورود دانش و تکنولوژی قطعا باید یکی از راهبردهای مشخص در پساتحریم باشد.

وی توسعه فعالیت‌ها در زمینه تجارت بین‌الملل و بازاریابی را از دیگر اقدامات مهم عنوان و اظهار کرد: قطعا با ارتقای شاخص‌های عملکرد لجستیک در این برهه از زمان باید رویکردهای مناسبی از جمله تعامل با مجامع بین‌المللی ارائه رنکینگ و رتبه‌های جهانی برقرار شود. از این طریق می‌توان از ظرفیت ترانزیتی ایران برای عبور کالا به اروپا استفاده کرد.

موقعیت لجستیکی ایران در دنیا منحصربه‌فرد است

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا موقعیت لجستیکی ایران وجود ندارد گفت: ایران از نظر جغرافیایی از یک موقعیت استراتژیک برخوردار است و این موقعیت استراتژیک غیرقابل انکار بوده و سلب این امتیاز از ایران ممکن نیست.

وی گشایش مالی و فراهم شدن امکان نقل و انتقال پول و اعتبار (سوئیفت) را یکی از نتایج مهم دوران پساتحریم عنوان کرد و افزود: باید از این موقعیت مناسب به خوبی استفاده کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در زمان رکود باید تصمیمات درست اتخاذ کرد تا در زمان رونق این تصمیمات منجر به فعالیت‌های کارآمد و بهینه شود افزود: اگر در زمان رکود به خوبی تصمیم‌گیری کرده باشیم امروز که اقتصاد کشور در حال رونق است می‌توان راهکارهای خوب کار کردن را به کار گرفت. سیاست مهم و اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی در فضای جدید بین‌المللی استفاده از ظرفیت‌های خالی شبکه حمل و نقل است که در این زمینه تامین ناوگان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. امروز و با گشایش‌های جدید بین‌المللی می‌توان بخش اعظمی از ظرفیت‌های خالی شبکه حمل و نقل در حوزه‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی را با توسعه ناوگان مناسب جبران کرد که این موضوع در اولویت نخست وزارت راه و شهرسازی در این برهه از زمان است. در حوزه زیرساخت نیز قطعا باید به دنبال فعال کردن سرمایه‌گذاران داخلی بود چراکه سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی می‌توانند کمک شایانی در این زمینه داشته باشند. ضمن اینکه سرمایه‌گذاران خارجی در بعضی از کریدورهای ارتباطی بین‌المللی می‌توانند از ظرفیت‌های ایجاد شده بیش از پیش استفاده کنند.




نظرات کاربران