در حال بارگذاری ...
  • تکمیل و راه‌اندازی یک رام قطار ملى مترو تا پایان سال جارى

    حمایت دولت از تولید انبوه ملی علاوه بر نوسازی و توسعه ناوگان عمومى شهر سبب جلوگیری از بیکاری جوانان و رونق ملی می‌شود و امیدواریم این تجربه‌ ساخت تجهیزات مترو منجر به عقد قرارداد بزرگی برای ساخت حداقل ۴۲۰ واگن برای تهران و سایر کلان‌شهرها شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون حمل و نقل ، ترافیک شهردارى تهران از تکمیل و رونمایی از قطار ملى تا پیش از پایان سال جارى خبر داد .

    سید مناف هاشمى با اشاره به پیشرفت پروژه ساخت قطار ملی مترو ، اظهار کرد : در تلاش هستیم قطار ملی تا پایان بهمن ماه رونمایی شود . نیاز به واگن‌های مترو در کشور بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود و کلانشهر تهران در حال حاضر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن است .

    وی از تکمیل و راه‌اندازی یک رام قطار ملى تا پیش از پایان سال جارى خبر داد و گفت : با توجه به پیشرفت مناسب داخلی‌سازی واگن مترو به میزان حدود ۸۰ درصد ، در سال‌ جاری تلاش برای بومی سازی ناوگان جدید شکل گرفت ، معتقدم تولید انبوه واگن‌ها در جهت توسعه حمل و پاک خواهد بود و ان‌شاءالله تا پایان سال به میزان ۸۵ درصد خواهیم رسید .

    معاون حمل ونقل ، ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نام گذاری سال جهش تولید ، اظهار کرد : قرارداد شهرداری و معاونت علمی ریاست جمهوری که یک سال پیش برای طراحی و اجرای یک رام قطار منعقد شد به نیمه رسیده است و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در این موضوع فعال هستند . پیرو آخرین جلسه که روز پنج‌شنبه گذشته با حضور دکتر ستاری و آقامحمدی برگزار کردیم و تصمیمات مهمی برای رسیدن به سقف ۸۵ درصد ظرفیت گرفته شد .

    هاشمى تاکید کرد : حمایت دولت از تولید انبوه ملی علاوه بر نوسازی و توسعه ناوگان عمومى شهر سبب جلوگیری از بیکاری جوانان و رونق ملی می‌شود و امیدواریم این تجربه‌ ساخت تجهیزات مترو منجر به عقد قرارداد بزرگی برای ساخت حداقل ۴۲۰ واگن برای تهران و سایر کلان‌شهرها شود . تست میدانى قطار و اخذ تاییدیه‌های لازم آن از پایان سال جاری شروع آغاز خواهد شد . ضمنا در همین راستا در حال توافق برای تولید انبوه با حمایت سازمان برنامه و بودجه هستیم .




    نظرات کاربران