در حال بارگذاری ...
  • انجام عملیات پاک‌سازی حریم راه در محور بروجن - لردگان


    با آزادسازی این محورها علاوه بر تسهیل در تردد رفت‌وآمد خودروها نقش بسزایی در کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای خواهد داشت .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، با تلاش راهداران شهرستان لردگان عملیات تعمیر روشنایی تونل الغدیر در مسیر شریانی لردگان _ بروجن انجام شد ، این در حالیست که عملیات پاک‌سازی حریم و مقابله با بیش از ۱۰۰ واحد تجاری متخلف و جلوگیری از سد معبر در روستای تنگ کلوره واقع در حاشیه جاده شریانی لردگان _ بروجن به‌طور کامل انجام شد .

    روح‌الله غلامی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان لردگان با اعلام این خبر تصریح کرد : این دستگاه تونل به طول ۴۴۵ متر در کیلومتر ۴۵ از مرکز شهرستان لردگان واقع در مسیر شریانی لردگان _ بروجن است . این تونل دارای ۱۴۰ چراغ روشنایی است که در سقف آن تعبیه شده و به صورت دوره‌ای و مرتب رفع نقص و تعمیر می‌شوند .

    غلامی به هزینه انجام این عملیات شاره کرد و گفت : ماهیانه هزینه تعمیرات هر هزار متر تونل تقریباً ده میلیون ریال است که در قالب اعتبارات مستمر راهداری تأمین و انجام می‌شود .

    غلامی همچنین در ارتباط با عملیات پاک‌سازی حریم و رفع سد معبر در محور بروجن - لردگان تصریح کرد : به منظور بالا بردن ایمنی تردد خودروها و حفظ حریم راه در طول حریم محورهای اصلی و مواصلاتی این شهرستان با همکاری و دستور مقام عالی قضایی بیش از ۵۰۰ متر حریم جاده آزادسازی گردید . متأسفانه در این نقطه که ورودی به شهر لردگان نیز محسوب می‌شد سد معبر قانون‌شکنان تا میانه آسفالت و سواره‌رو نیز کشیده شده بود که به مراتب تردد ایمن کاربران جاده را سخت و مشکل نموده بودند . همواره شاهد تصادفات جاده‌ای فوتی، جرحی و خسارتی فراوان در این مکان بوده‌ایم . بنا به وظایف ذاتی با تلاش راهداران و حمایت همگانی اکنون شاهد نقطه‌ای امن جهت تردد وسایط نقلیه باشیم .

    این عملیات که توسط راهداران با اخذ حکم قضایی مبنی بر قلع و قمع ابنیه و محدثات ایجاد شده در حریم راه صورت پذیرفت که با همکاری نیروی انتظامی و همیاری مردم فهیم این بخش سرعت بیشتری به خود گرفت .

    با آزادسازی این محورها علاوه بر تسهیل در تردد رفت‌وآمد خودروها نقش بسزایی در کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

    |

    ۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

    |

    در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

    |

    پایانه مرزی نوردوز تنها مرز زمینی مشترک جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان و پایانه مرزی جلفا مرز مشترک ایران و آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) بوده و در شهرستان جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌اند .

    |

    طرح بازسازی پل توسط مشاور تهیه و در اولین فرصت مناقصه لازم جهت تعیین پیمانکار برگزار و مراحل بعدی بازسازی نیز انجام خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران